Se hva som skjer...

Mye har skjedd siden sist jeg har komponert et av disse herlige innleggene! Denne gangen har jeg vært flinkere til å ta bilder og ikke minst tatt meg bryet med å laste opp bilder på ekstremt treigt nett!
På mandag dro jeg sammen med Marthe og Pia, begge fra Norge, til et shopping senter, eller mall som det heter her for å spise middag og litt sightseeing. Utflukten startet med en 40 min. buss tur, til utrolige 1 RMB eller yuan som er ca. det samme som 1 kr.

Schpa kæber på bussen.
Etter bussturen kom vi naturlig nok frem til herligheten. Og der benyttet vi muligheten til å leke turister, og ba noen om å ta et bilde av oss. DSC_0818

Siden jeg først var turist med kameraet rundt halsen tok jeg også bilde av en kul statue. Samtidskunst på høyt nivå.DSC_0821

Stedet vi kom tok bussen til heter san li tun, og er en stor annsamling av butikker, i all hovedsak vestlige butikker. Med kjente merker som addidas, nike, en gigantisk apple store, levi's også videre. Da vi skulle finne et sted å spise var det nesten bare steder med vestlig mat, slik at jeg endte opp med en meget god hamburger. DSC_0832

I tillegg til øl og burger kjøpte vi også en shot som het Oslo. Veldig morsom detalj, den var blå og smakte litt merkelig. Det morsomste var når vi skulle bestille den og kelneren ikke hadde peiling på hva det var vi prøvde å bestille. Han var ikke veldig imponert over den norske uttalen vår, slik at vi måtte peke på menyen hvilken shot vi faktisk ville ha. DSC_0834

Marthe og Pia er mette og fornøyde på bussstasjonen. Fremdels uvitende om at bussen vår hjem ikke stopper på denne stasjonen andre veien. Slik at vi endte opp med å ta en taxi i stedet. Taxien brukte 15 min. hjem, i motsetning til bussen som ville ha tatt oss 40 min.

Har en meget fet innstilling på mitt kjære kamera som gjør at jeg kan velge hvilken farge som får lov til å være med på bildet. Dette bildet lot jeg bare rød få være med på festen. Veldig fornøyd med resultatet. At jeg ikke er fotograf er meg et STORT under.

Har til og med muligheten til å ta panorama bilder, som oftest er det med varierende hell.

På tirsdag hadde jeg sammen med Marthe og Hanne (en annen Hanne, tenk vi er to!) en utflukt til the local mall. Og utforsket det litt nærmere. I matbutikken har de et eget akvarium med fisk og skilpadder til salgs. Ingen kan komme å si at fisken ikke er fersk! Så en dame som kjøpte en fisk, da var det rett opp fra akvariet med en håv, for så bort på en benk der den fikk en butt gjenstand i hodet, ble lagt i en pose som videre ble plassert i handle kurven hennes.

Denne skilpadden har Katrine og jeg døpt Kim Larsen. Det skjedde forøvrig i dag. Beklager litt hopping frem og tilbake mellom dagene! Under dåpssermonien sang vi det vi kunne av Hvad gør vi nu lille du, til stor fasinasjon fra lokale beijingere.

Butikken er enorm! Utrolig stort utvalg, det de ikke har i disse store butikkene her må nok være umulig å oppdrive.

Vakuum pakkede hønseføtter hvis det skulle friste. Hvis ikke jeg husker helt feil er det å regne som godteri.

Det er flere hyllemeter med tørket kjøtt. Hvis noen lurer på hvor alle kineserne fra border patrol australia får det tørkete kjøttet sitt fra, er det nok sansynlighvis her.

I går, onsdag, dro jeg sammen med mange andre fra TTC til et mat marked. Er ikke helt sikker på hva det heter, rimelig sikker at på engelsk heter det food street. Da stolte vi fult og helt på det kollektive transport tilbudet! Noe som var en MEGET interressant opplevelse!

To av mine danske venner.

Mine to danske venner, meg og Marthe på metro stasjonen.

Pent selvportrett på en overfylt metro.

Så fullt var det! Kinesere i alle retninger, vi sto tett i tett. Da vi skulle av var det så vidt vi kom oss av. Trengselen var enorm, og de som skal på venter ikke før noen har kommet av. Da vi var 30++ vestlige urutinerte vestlige som skulle av, fikk vi tusen sure blikk fra travle kinesere. Og det var så vidt vi kom oss av!

Etter TO timer med buss og metro ankom vi endelig destinasjonen!

Bilder av generelt folkeliv og min tøffe britiske venn som prøvde seg på det meste! Han spiste skorpion, frosk, slange, gresshoppere og egentlig det aller meste.

Kan ikke skryte på meg at jeg var like tøff i går. Vet ikke helt hva det var jeg spiste, men det var fylt med fisk og noen grønnsaker! Veldig godt!

Har fremdeles den kule farge funksjonen på kameraet, og denne gangen var det grønn som fikk være med på festen!

Annså meg selv som veldig snill i går kveld, slik at litt senere fikk blå være med på festen!