Wǒ hěn gǎoxīng!

Som overskriften tilsier er jeg et lykkelig menneske for tiden! Har endelig fått internett, noe som betyr at jeg kan glede faste lesere med et nytt innlegg!
BIFForama

Første bilde jeg tok av mine nye BIFFs. Beklager til alle jeg har kalt BIFF tidligere, men dere er nå byttet ut. BIFF er et hjemmesnekret utrykk som er på god vei inn i det engelske språket. Oxford dictionary er neste. BIFFF= Best International Friends Forever. BIFF til tæssen

BIFF til tæssen

Dette er Josh, BIFF numero uno! Han hadde dessverre kupé alene med 3 kinesere på toget fra Beijing. Jeg hadde kupé sammen med Julie og Kate. Julie og Kate hadde en morsom tog tur, mens min var ekstremt givende. Toget gikk 20.00 og skulle være fremme i Hefei 7.42 neste morgen, har et ekte sovehjerte arvet fra Hestvedt klanen slik at jeg sov meg gjennom hele togturen. Våknet opp 5 minutter før toget trillet inn på stasjonen, slik at jeg fikk akkuratt besøkt det herlige hull, også kalt toalett før vi ankom destinasjonen, og hjemmet vårt de neste 5 månedene.

Første bilde i Hefei

Ingen skal komme her og si at kinesere ikke liker reklame.
Andre bilde i Hefei!

Første bilde med folk, og selvfølgelig er mine tre BIFFer de heldige offre.
Velkomst frokost

Det er vanlig å ønske nye gjester velkommen i Kina med en middag. Vi kom på morningen slik at da ble det velkomst frokost i stedet. Først har vi Mr. Bao som er vår kontaktperson og kjære kollega. Hans engelske navn er Roy, men jeg foretrekker Mr. Bao. Han er KONGE! Den morsomste/snilleste/rareste/beste personen jeg noen gang har møtt. Han fikser det meste for oss, inkludert internettet. Videre har vi rektor, en artig skrue det også, han er forøvrig veldig glad i å løpe (den eneste setningen han kunne på engelsk). Videre har vi Julie og Kate som er mine romkammerater eller flatmates som det heter på engelsk. Deretter har vi Lei, en overblid og hjelpsom kinesisk lærer, hun er sjef på junior avdelingen her på skolen. Ikke spør meg hva junior avdelingen er, har ikke helt skjønt det. Videre har vi Josh BIFF Wolens.

Som jeg skrev i det forrige innlegget forbedrer kvaliteten på leiligheten seg stadig. Bad uten dusj

Bad uten dusj

slik så badet mitt ut da jeg kom. Ny dusj

Ny dusj

et par timer senere så det slik ut. Dusjen er nå hengt opp skikkelig, men mangler fremdeles varmtvann på det ene badet... Blå dør

Blå dør

Døren i leiligheten er hvertfall ny.

Jomfrutur til supern

Skolen er enorm. Hele 12000 studenter. Og en så stor skole har selvfølgelig et eget supermarked på campus. Noe som forsåvidt er nødvendig, det er ingen andre steder å kjøpe noe som helst. Jeg bor nemlig på landsbygda. 20 min. med skranglete buss unna Feidong, som er nærmeste by.
Landsbyliv

Slik ser det ut på utsiden av skoleporten. Egentlig ikke så veldig mye å se på, da det ikke er noe å se på untatt en og en annen bøffel på det ene jordet. Det var et esel, men det ble slaktet i forbindelse med avslutningen av det kinesiske nyttåret.
Selvportrett

Hvis det skulle herske noen tvil, er jeg fremdeles i Kina. Så gjennom de andre blogginnleggene og det er skuffende få bilder av meg selv. Det skal jeg forbedre, uten problemer!Blå fest

Blå fest

Har fremdeles fargefester, denne gangen var blå invitert. Mandagen etter vår ankomst tok kjære Mr. Bao oss med på tur til Feidong. En veldig koselig by, på størrelse med Oslo. Føler meg hjemme. Uraffinert sukker

Uraffinert sukker

Har spist sukkerrør. Det er kjempe godt! Man tar en bit, tygger litt før man spytter ut restene. Damen ser litt skeptisk ut, men vi er rimelig gode venner.
Folkeliv

Høns

Kinesere liker tydeligvis å bli kjent med maten sin før de spiser den. Rundt omkring i gatene er det selgere som selger høns og grønsaker.
Nudler og pupper

Fikk nudler av Mr. Bao! Tenk han er SÅ snill! Julies pupper snek seg med på bildet...
Dørvasking

Tro det eller ei så har jeg vasket rommet mitt helt SELV! Det må blogges, to bilder av meg i den samme bloggposten!
Fest!

Her er vi ute og spiser på en restaurant sammen med noen av kollegaene mine, de jeg deler kontor med. Fra venstre har vi Lily, en søt engelsklærer som ikke tørr å snakke engelsk. Så har vi Mr. Yu (?), som er politikk lærer. Når jeg med tiden forhåpentligvis lærer mer kinesisk, vil jeg gjerne observere en av timene hans fordi jeg er VELDIG nysjerrig på hva slags politikk han underviser i. Videre er det den berømte og herlige Mr. Bao. Tilslutt har vi mine BIFFer på rekke og rad: Josh, Kate og Julie. Veldig god mat med nogot attåt. Vi ble servert en meget eksklusiv risvin som ikke smakte veldig ekslusivt. Uvant med sprit til middag, jeg er en høfflig L'Orsa så jeg takket ikke nei. Etter hvert ble stemningen på topp og jeg syntes det var passende med en fremførelse av Ola Tveiten. Til resten av selskapets store fornøyelse.

Skrevet av superhanske 02:22 Arkivert i Kina Tagged me friends teacher anhui feidong shenquan